A diploma megszerzése előtt újságkihordóként, majd segédmunkásként,
betanított nyomdászként, díszletmunkásként, világosítóként,
tűzoltókészülék-ellenőrként kereste kenyerét.
A Budapesti Katona József Színház, nyitó-évadjában – Ladislav Smocek: Dr. Burke különös délutánja című darabjával közösen – mutatta be a Szent család című egyfelvonásos drámáját. A rendező: Zsámbéki Gábor, a főszereplő Gobbi Hilda volt.[2]
(A darab eredetileg három felvonásos volt. A rendező ezt javasolta egy
felvonásra redukálni. Komoly művészi viták után Schwajda hozzájárult a
jelentős változtatáshoz. A bemutatóra azonban nem ment el...[3])
Eközben az 1993–1994-es évadot Törőcsik Mari mellett a Művész Színház művészeti igazgatójaként töltötte; a megbukott vállalkozás később Thália Színház néven folytatódott.
1998 őszén az Orbán-kormány kinevezi a Nemzeti Színház építésének miniszteri, majd 1999-től kormánybiztosának. Pályáztatás nélkül Siklós Máriát
bízta meg az épület tervezésével. Az építésztársadalom felháborodását
követő tervpályázat győztese nem volt hajlandó Siklós tervének
csinosítására, így a színházat az építésznő tervei alapján fejezték be,
aki ezért Mádl Ferenc köztársasági elnöktől kitüntetést, a Magyar Építész Kamarától
elmarasztalást kapott. A Nemzeti Színház Részvénytársaság
vezérigazgatója, 2002 májusáig az új Nemzeti Színház első igazgatója
volt. 2008-ig nyugdíjas drámaíróként élt.
A kaposvári Csiky Gergely Színház igazgatói helyére Babarczy László utódaként az önkormányzat csak egy évre nevezte ki Znamenák István színész-rendezőt, majd pályázatot írt ki a poszt betöltésére, melyen Znamenák és Schwajda indultak[4]. Bár pályázatával kapcsolatban merültek fel minőségi kifogások[5], Schwajda György 2008 júliusától haláláig betöltötte a kaposvári Csiky Gergely Színház igazgatói tisztét.
Öntörvényű, életének egyes szakaszaiban magányos művész,
színházcsináló volt. Nem csatlakozott egyetlen – sok esetben jelentős –
szakmai csoportosuláshoz sem. Pedig számosan voltak -többek között- (Törőcsik Mari és Garas Dezső),
akik csökkenthették volna a távolságot Schwajda és más meghatározó
művész között. Ők kompromisszumot tudtak kötni "mindkét oldal"[6] képviselőivel, de közvetíteni nem tudtak illetve eredménytelen volt ilyen célú ténykedésük.
/ FORRÁS: Wikipédia /
KONSZTANTYIN SZTANYISZLAVSZKIJ
Helyezkedj el a sógoroknál, mert az ausztriai munkalehetőségek sokkal jobban jövedelmeznek, mint szinte bármely más magyarországi munka.