Kopasz fejével, sebhelyes arcával, szúrós tekintetével, mosolytalan arcával
évtizedeken át testesítette meg a durva katonát, a börtönőrt, a rendíthetetlen
bűnözőt.
A legszebb és legjellegzetesebb nószövegek közül sokat Zeami Motokijo
(1363-1443), ill. apja, Kanami Kijocugu (1333-84) írt; ilyen Kanami
tollából a Macukaze (Fenyőszél) és Zeamitól a Takaszago (Két fenyő).
Zeami foglalta össze a nóelőadás technikai alapelveit és esztétikai
követelményeit; elmélete évszázadokon keresztül szolgált útmutatással az
előadók számára.
Középiskolai tanulmányait az esztergomiferences gimnáziumban végezte. 1981-ben szerzett színészdiplomát, majd friss diplomásként a Nemzeti Színházhoz
szerződött. A rendszerváltás hajnalán szűk egy évre Londonba utazott,
mondván gondolkodni akar addigi életéről, munkájáról, életben betöltött
szerepéről.
A
playbackszínházi módszer egy különleges találkozás közönség és
színészek között, ahol a közönség történeteit játszuk el azonnal
improvizálva. Na ezt lehet megtanulni, hogy hogyan, kipróbálni, hogy
milyen, beleszeretni és csatlakozni a társulatunkhoz.
Darvas Szilárd néven született. Gyerekkorát Prágában töltötte, ahol apja újságíróként dolgozott. Anyja orosz származása révén oroszul, és mivel német iskolába járt, németül is megtanult. Otthon és egymás között magyarul beszéltek, amiről Darvas Iván sokáig azt hitte, hogy egy titkos nyelv, amit csak ők értenek.
Gyermekkorát Dunapatajon és Ordason
töltötte. Édesanyja Farkas-Cseke Magdolna pénzügyi csoportvezető,
édesapja Alföldi Albert művelődésszervező és MSZP-s politikus, 1994–98
között országgyűlési képviselő. Apjával 26 évesen találkozott először,
őt és öccsét, Szabolcsot édesanyja és a nagymamája nevelte. Három
féltestvére is van Albert, Angéla és Aliz.
Amikor Konsztantyin Sztanyiszlavszkij 1923-ban a moszkvai Művész Színházzal az Egyesült Államokban
vendégszerepelt, Strasberg élete gyökeresen megváltozott. A társulat
előadásaiban a színészek egytől egyig lehengerlő intenzitással és
alázattal játszottak, manír és póz nélkül. A karakterek megformálásakor
saját élettapasztalataikat használták fel, így játékuk hiteles volt.
Ehhez hasonló színjátszás azelőtt nem, vagy csak kis mértékben volt
jelen az amerikai színpadon. Strasberg tisztában volt színészi jövőjének
bizonytalanságával - sovány és csúnya férfinak tartotta magát -, de
tudta, hogy elméleti szakemberként és az "új módszer” tanáraként az
amerikai színház megújításának úttörője lehet.
A
kurzus útvonala egy step-sorozatban bontakozik ki , ami a színészben
olyan mély intuíciót idéz elő a szereplő intimitásának titkos
felépítését, valamint annak pszichológiai ciklusai feletti tökéletes
uralkodását illetően, amely egy hiteles, autentikus emberi lény
létrehozásához vezet.